Рефераты - Афоризмы - Словари
Русские, белорусские и английские сочинения
Русские и белорусские изложения
 

Волков Валентин Викторович (1881-1964)

Работа из раздела: «Разное»


                                           Подготовил
                                                        ученик 11 «Б» класса


                                              Средней школы №2


                                           Пикус Денис


                                  Лоев—2003



Беларускі савецкі жывапісец. Народны мастак БССР. Скончыў Пензенскае
мастацкае вучылішча. Удзельнік мастацкіх выставак з  1913 года.  Працаваў у
жанрах тэматычнай карціны, пісаў пейзажы , нацюрморты. У 1918 годзе
ўдзельнічаў у мастацкім афармленні Петраграда да 1–ай гадавіны
Кастрычніцкай рэвалюцыі (эскізы пано “Уся ўлада Саветам”, “Штурм Зімняга” і
інш.).
    Выкладаў у Веліжскай мастацкай школе (1919-1929), Віцебскім мастацкім
тэхнікуме (1923-1929), у Беларускім тэатральна-мастацкім інстытуце (1953-
1964).
     Адзін з першых беларускіх жывапісцаў стварыў вобраз
У. І. Леніна (партрэт 1926). Аўтар малюнка герба БССР (1926 і 1938). У 1920-
30-я гады стварыў шэраг манументальных твораў-пано: “Індустрыялізацыя”,
“Калектывізацыя” (абодва ў 1930) для таможні на станцыі  Негарэлае,
дэкаратыўны фрыз “Кастрычнік на Беларусі” для павільена БССР Усесаюзнай
сельскагаспадар-чай выстаўцы ў Маскве (1939). Ілюстраваў і аформіў шэраг
кніг для Дзяржаўнага выдавецтва БССР (1928-1941). Стварыў сюжэтна-
тэматычныя карціны, прысведчаныя гістарычна-рэвалюцыйнаму мінуламу
Беларусі, Грамадзянскай і Айчыннай войнам, сучаснасці. Творам Волкава
ўласцівы рэалізм вобразаў, складанасць кампазіцыйных пабудоў, у якіх
адчуваецца ўплыў традыцый акадэмічнай школы, стрыманая каляровая гама,
дакладнасць дэталей. Сярод работ “Кастусь Каліноўскі” (1923), “Барыкады”
(1923), “Малатабоец” (1926), “Партызаны” (1928) і інш. У партрэтным жанры
прадаўжаў традыцыі псіхалагічнага партрэта рускага рэалістычнага мастацтва
2-ой паловы 19 ст. Імкнуўся да глыбокага пранікнення ў характар людзей,
адлюстравання іх грамадзянскай значнасці. Сярод лепшых твораў: партрэты М.
Багдановіча (1927), мастака М. Гусева (1950),
М.Горкага (1951) і інш. Значную каштоўнасць мае спадчына Волкава: партрэты,
пейзажы, эскізныя малюнкі карцін, дзе

ен поруч з глыбокім псіхалагічным вобразам прадэманстраваў дасканалае
валоданне пластычнай формай, тонкі густ у выкарыстанні фактурных
магчымасцей алоўкавага штрыха (“Трактарыстка” (1956), партрэт хірурга Р. Р.
Чарковай (1960) і інш.).

ref.by 2006—2022
contextus@mail.ru